Τριήμερη εκπαιδευτική εκδρομή της Α' Λυκείου στο Μυστρά - Καλαμάτα - Αρχαία Μεσσήνη - Επικούρειο Απόλλωνα

Το τριήμερο 15 – 17 Απριλίου πραγματοποιήθηκε η εκπαιδευτική εκδρομή της Α΄  Λυκείου. Συνοδοί καθηγητές ήταν ο κ. Νίκος Σωτηρόπουλος, μαθηματικός και αρχηγός της εκδρομής, ο κ. Αντώνης Μαστραπάς, φιλόλογος, ο κ. Γιώργος Συμεωνίδης, γυμναστής και η κ. Ιωάννα Κουραμπέα, φιλόλογος.Ήταν ένα θαυμάσιο ανοιξιάτικο τριήμερο με πλούσιο πρόγραμμα αρχαιολογικού και ιστορικού ενδιαφέροντος, αλλά και διασκέδασης.

Η περιήγηση ξεκίνησε από τον αρχαιολογικό χώρο του Μυστρά. Την ξενάγηση την έκανε ο κ. Μαστραπάς. Μετά την ιστορική εισαγωγή στο χώρο επισκεφθήκαμε την Αγία Σοφία, τα Παλάτια των Κατακουζηνών και Παλαιολόγων και τη μητρόπολη, τον Άγιο Δημήτριο, το χώρο που, κατά την παράδοση, εστέφθη αυτοκράτορας ο τελευταίος αυτοκράτορας του Βυζαντίου, ο Κωνσταντίνος Παλαιολόγος.

Στη συνέχεια κατευθυνθήκαμε μέσω του Ταϋγέτου προς την Καλαμάτα. Στο ενδιάμεσο της διαδρομής κάναμε στάση και φάγαμε όλοι μαζί σε ένα θαυμάσιο τοπίο με θέα, πλατάνια και πολλή δροσιά.

Στην Καλαμάτα καταλύσαμε σε ένα παραθαλάσσιο ξενοδοχείο, το Ακτή Ταΰγετος.

Το βραδάκι, πριν τη βραδινή μας διασκέδαση, κάναμε μια βόλτα στην παραλία της Καλαμάτας και τον λιμενοβραχίονα.

Η επόμενη μέρα ήταν αφιερωμένη στην Αρχαία Μεσσήνη και την πόλη της Καλαμάτας. Την ξενάγηση την έκανε η κ. Ιωάννα Κουραμπέα.

Η Αρχαία Μεσσήνη , ένα τυπικό παράδειγμα ελληνιστικής πόλης, έδωσε την ευκαιρία στα παιδιά να δουν από κοντά τη δομή μιας αρχαίας πόλης με το θέατρο, την αγορά, τα δύο γυμνάσια, το στάδιο αλλά πάνω απ΄ όλα τα δύο πιο επιβλητικά οικοδομήματα ,το Ασκληπιείον και το βουλευτήριον. Στην επιστροφή μας προς την Καλαμάτα περάσαμε και από την μνημειώδη Αρκαδική Πύλη.

Στην Καλαμάτα είδαμε το κάστρο, την εκκλησία της Υπαπαντής του Σωτήρος, τη μητρόπολη της πόλης, και τον ιστορικό ναό του Αγίων Αποστόλων, στον οποίο, κατά την παράδοση, μετά την τέλεση λειτουργίας ξεκίνησε η Επανάσταση του 1821, στις 23 του Μαρτίου.

Η ημέρα έκλεισε με πολύ χορό και τραγούδι στο ρεμπετάδικο της Καλαμάτας «Ρίμες».

Η τρίτη ημέρα, ημέρα της επιστροφής μας, περιελάμβανε και μια επίσκεψη στον ναό του Επικούρειου Απόλλωνα, στις Βάσσες της Αρκαδίας.

Μετά από μια εντυπωσιακή διαδρομή στα βουνά της Αρκαδίας φάνηκε ο ναός, σκεπασμένος από την προστατευτική τέντα. Την ξενάγηση στο ναό την έκανε ο κ. Μαστραπάς. Ήταν μια πολύ αναλυτική ξενάγηση, η οποία εντυπωσίασε ακόμη και το φύλακα του ναού.

Ήταν μια εκδρομή γεμάτη από εικόνες, ελληνική φύση και ιστορία αλλά και χαρά και διασκέδαση.