Όμιλοι 2015-2016
Έντυπο αίτησης για συμμετοχή σε όμιλο
α/α |
Υπεύθυνοι Καθηγητές |
Θέμα |
Ώρες/Εβδ |
|
1 |
Δημήτρης Μπέττας (ΠΕ02) |
Εργαστήριο δημιουργικής γραφής. |
2 |
|
![]() |
||||
2 |
Σοφία Ναϊσίδου (ΠΕ11) |
Κινητική κουλτούρα - Αεροβίωση |
3 |
|
![]() |
||||
3 |
Μανουήλ Κιουλάφας (ΠΕ03) & Σπύρος Καρδαμίτσης (ΠΕ03) |
Τα μαθηματικά ως μοχλός γνώσης και αγωνιστικής άμιλλας |
2 |
|
![]() |
||||
4 |
Κώστας Χαρίτος (ΠΕ04.02) |
Χημεία, πείραμα και καθημερινή ζωή |
2 |
|
![]() |
||||
5 |
Παναγιώτης Σαβοριανάκης (ΠΕ02) |
Όμιλος κινηματογράφου |
2 |
|
![]() |
||||
6 |
Νίκος Σωτηρόπουλος (ΠΕ03) |
Άσε το χάος...να βάλει
τάξη.
|
2 |
|
![]() |
||||
7 |
Νίκος Καλοσπύρος (ΠΕ02) & Βαρβάρα Δημοπούλου (ΠΕ02) |
Ευρωπαϊκή Λογοτεχνία (και Εργαστήριο Λογοτεχνικής Μετάφρασης) |
2 |
|
![]() |
||||
8 |
Στυλιανή Βολυράκη (ΠΕ06) |
Modern British culture through BBC’s series ‘Sherlock’ (2010): a modern edition of Sir Arthur Conan Doyle’s Sherlock Holmes based on the BBC’s series ‘Sherlock’(2010) |
2 |
|
![]() |
||||
9 |
Ειρήνη Δούτσιου (ΠΕ19) |
Προγραμματισμός με online πλατφόρμες μάθησης |
2 |
|
![]() |
||||
10 |
Ευαγγελία Καραγιαννίδου (ΠΕ06) |
The Anavryta MUN Club (Προσομοιώσεις συνεδριάσεων του ΟΗΕ στην Αγγλική γλώσσα) |
2 |
|
![]() |
||||
11 |
Δήμητρα Γιανναρά (ΠΕ07) |
Ταξιδεύοντας στο Γερμανικό Πολιτισμό |
2 |
|
![]() |
||||
12 |
Θανάσης Γκυρτής (ΠΕ03) |
Επιχειρησιακή έρευνα (1ο τετράμηνο) - SAT (2ο τετράμηνο) |
2 |
|
![]() |
||||
13 |
Σπύρος Καρδαμίτσης (ΠΕ03) - Δάφνη Ζαφειρακοπούλου |
Η μουσική ως βασική συνιστώσα της εσωτερικής πληρότητας και η εσωτερική ανασκόπηση της μαθηματικής διάστασής της. |
2 |
|
![]() |
||||
14 |
Κώστας Γούλας (ΠΕ01) - Δημήτρης Μαρκαντωνάτος (ΠΕ02) |
Όμιλος Επιχειρηματολογίας - Αντιλογίας (Forensics) |
2 |
|
![]() |
ΟΜΙΛΟΙ
Κανονισμός λειτουργίας ομίλων 2015-2016
Για την ανάπτυξη των ιδιαίτερων ικανοτήτων και κλίσεων των μαθητών, τόσο του Προτύπου Πειραματικού Σχολείου (Π.Π.Σ.) όσο και των δημόσιων σχολικών μονάδων της ευρύτερης γεωγραφικής περιοχής του, με απόφαση του Επιστημονικού Εποπτικού Συμβουλίου (ΕΠ.Ε.Σ.), που εγκρίνεται από τη Διοικούσα Επιτροπή Πρότυπων Πειραματικών Σχολείων (Δ.Ε.Π.Π.Σ.) και δημοσιεύεται στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως, δημιουργούνται όμιλοι και ρυθμίζονται τα θέματα οργάνωσης και λειτουργίας τους. Οι όμιλοι λειτουργούν πέρα από το ωρολόγιο πρόγραμμα μία ή δύο φορές την εβδομάδα ο καθένας, σύμφωνα με την παραπάνω απόφαση.
Οι όμιλοι αφορούν γνωστικούς τομείς όπως τα μαθηματικά, οι φυσικές επιστήμες, η γλώσσα, η λογοτεχνία και λοιπά πεδία όπως τα εικαστικά, ο αθλητισμός κ.ά., ώστε να δημιουργούνται πυρήνες δημιουργικότητας και αριστείας που αξιοποιούν τις ιδιαίτερες κλίσεις και τα ενδιαφέροντα των μαθητών, χωρίς να υπονομεύεται η κοινωνικοποίησή τους.
Η εγγραφή των μαθητών των Π.Π.Σ. στους ομίλους γίνεται με αίτηση των ασκούντων τη γονική τους μέριμνα στο ΕΠ.Ε.Σ. του σχολείου, ύστερα από σύμφωνη γνώμη του δασκάλου του μαθητή και του διευθυντή της σχολικής μονάδας στην οποία φοιτά, προκειμένου για την πρωτοβάθμια εκπαίδευση, και του διευθυντή της σχολικής μονάδας και του αρμόδιου συντονιστή του μαθήματος στο Π.Π.Σ., προκειμένου για τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Η εγγραφή των μαθητών στους ομίλους για μαθητές που φοιτούν στις δημόσιες σχολικές μονάδες μιας ορισμένης γεωγραφικής περιοχής γίνεται με απόφαση του ΕΠ.Ε.Σ. του Π.Π.Σ. με το οποίο συνδέονται τα σχολεία αυτά, ύστερα από αίτηση των ασκούντων τη γονική μέριμνα στο Ε.Π.Ε.Σ. και σύμφωνη γνώμη του αρμόδιου σχολικού συμβούλου και του διευθυντή του σχολείου στο οποίο φοιτά ο μαθητής. Αν δεν λειτουργούν όμιλοι στο συγκεκριμένο Π.Π.Σ. για το γνωστικό τομέα για τον οποίο ενδιαφέρονται οι μαθητές, μπορεί να εγγραφούν σε ομίλους γειτονικού Π.Π.Σ., εφόσον αυτοί λειτουργούν, με την ίδια διαδικασία.
Αριθμός μαθητών, παρακολούθηση, ωράριο λειτουργίας
Ο ελάχιστος αριθμός μαθητών για τη λειτουργία ενός ομίλου ορίζεται στους 11 και ο μέγιστος στους 20. Η τυχόν υπέρβαση του ορίου των 20 μαθητών, λόγω ιδιαιτέρων συνθηκών που αφορούν στο πρόγραμμα και τη λειτουργία του ομίλου, προϋποθέτει επαρκή αιτιολόγηση από τον υπεύθυνο εκπαιδευτικό.
Οι όμιλοι, ανάλογα με το περιεχόμενο και τους στόχους τους, μπορεί να προσφέρονται σε μαθητές μίας, ή περισσότερων τάξεων.
Ένας μαθητής μπορεί να συμμετάσχει σε δύο ομίλους κατ’ ανώτατο όριο.
Η επιλογή των μαθητών γίνεται με δοκιμασίες ανίχνευσης δεξιοτήτων και ενδιαφερόντων ανάμεσα στους μαθητές του σχολείου και των γειτονικών σχολείων, εκτός και εάν ο υπεύθυνος του ομίλου προτείνει αιτιολογημένα άλλες διαδικασίες επιλογής.
Οι όμιλοι λειτουργούν μετά το κανονικό ημερήσιο πρόγραμμα σε ωράριο που καθορίζει κάθε σχολείο. Η λειτουργία τους όμως δεν κρίνεται σκόπιμο να ξεκινά μετά τις 14.30 μ.μ.
Για να θεωρηθεί επιτυχής η συμμετοχή των μαθητών στον όμιλο απαιτείται: α) η συστηματική παρακολούθηση (ο μαθητής δεν μπορεί να απουσιάσει πάνω από 8 ή 16 διδακτικές ώρες ετησίως, ανάλογα με το αν η διάρκεια του προγράμματος είναι 40 ή 80 ώρες) β) η εκπόνηση εργασιών ή και η πραγματοποίηση οποιουδήποτε άλλου έργου τους ανατεθεί από τον υπεύθυνο/ους του ομίλου. Μαθητές που δεν ανταποκρίνονται συστηματικά στις παραπάνω υποχρεώσεις χάνουν το δικαίωμα συνέχισης της παρακολούθησης των εργασιών του ομίλου.
Μετά την επιτυχή ολοκλήρωση της παρακολούθησης του ομίλου ο μαθητής παίρνει πιστοποιητικό επιτυχούς συμμετοχής.
Το ελάχιστο εβδομαδιαίο ωράριο λειτουργίας ενός ομίλου είναι οι δύο διδακτικές ώρες και το μέγιστο οι 4 ώρες.
Επαρκής θεωρείται η λειτουργία ενός ομίλου αν πραγματοποιούνται κατ’ ελάχιστο 40 ώρες ετησίως, για τους ομίλους με δίωρη εβδομαδιαία λειτουργία και 80, για τους ομίλους με τετράωρη εβδομαδιαία λειτουργία.
Μέχρι την 30ή Ιουνίου κάθε σχολικού έτους δημοσιεύονται στην ιστοσελίδα του σχολείου οι προτεινόμενοι όμιλοι, το αναλυτικό πρόγραμμα και οι προϋποθέσεις εισαγωγής των μαθητών σ’ αυτούς. Δηλώσεις ενδιαφέροντος από τους μαθητές υποβάλλονται μέχρι 15/9 στη διεύθυνση του σχολείου.
Η επιλογή των μαθητών των ομίλων ολοκληρώνεται έως 15/9 του κάθε σχολικού έτους. Η λειτουργία τους ξεκινά την πρώτη εβδομάδα του Οκτωβρίου και ολοκληρώνεται με το πέρας του σχολικού έτους (τηρούνται οι σχολικές αργίες που ισχύουν για το υπόλοιπο σχολικό πρόγραμμα).