Νέες τεχνολογίες μέσα σε κάθε αίθουσα διδασκαλίας και παροχή ασύρματου internet οπουδήποτε στο κεντρικό κτήριο

 

Απρίλιος 2010

 

Οι απαιτήσεις για χρήση νέων τεχνολογιών κατά τη διδασκαλία συνεχώς αυξάνονται. Αν και το σχολείο μας πρωτοπορεί με την ταυτόχρονη χρήση τεσσάρων στατικών προβολικών συστημάτων, θέλαμε να αποφύγουμε την αναστάτωση που προκαλείται από την  ανταλλαγή αιθουσών.

Με τη χρήση δύο τηλεοράσεων νέας γενιάς LCD 32 ιντσών πάνω σε τροχήλατα, αυξήσαμε τα ενεργά προβολικά συστήματα σε έξι και δώσαμε τη δυνατότητα χρήσης προβολικού συστήματος και στις δώδεκα αίθουσες διδασκαλίας.

Δύο τροχήλατα, των οποίων η σιδηροκατασκευή είναι δωρεά των κ.κ. Μαυρογιάννη, ένα για κάθε όροφο, μεταφέρουν από μια τηλεόραση Τoshiba regza 32 ιντσών νέας τεχνολογίας, εκ των οποίων η μία είναι δωρεά των εκδρομέων της φετινής Β’ Λυκείου στη Λευκάδα. Οι τηλεοράσεις αυτές έχουν τη δυνατότητα να προβάλλουν μεταξύ άλλων και σήμα vga, οπότε προβάλλουν και την οθόνη ενός laptop.

Δείτε τα σχέδια κατασκευής των τροχήλατων. Ο σχεδιασμός έπρεπε να διασφαλίζει ότι τα τροχήλατα με τις συγκεκριμένες τηλεοράσεις μπορούν να μπαίνουν με άνεση σε κάθε αίθουσα διδασκαλίας.

Ένα πολύμπριζο 4 θέσεων με προέκταση 3 μέτρων στερεώθηκε με logo στιγμής πάνω στη μεσαία σανίδα. Η βάση της τηλεόρασης βιδώθηκε στην πάνω σανίδα (τουλάχιστον) για σταθερότητα. Τα απαιτούμενα καλώδια σύνδεσης της τηλεόρασης με laptop (VGA και stereo audio) και με DVD player (scart) τοποθετήθηκαν στην τηλεόραση και πάγωσαν με στηρίγματα στην πάνω σανίδα. Τα άλλα άκρα των καλωδίων παρέμειναν ελεύθερα για σύνδεση.

Η ολοκλήρωση της κατασκευής και καλωδίωσης των δύο τροχήλατων δεν ξεπέρασε για το σχολείο τα 250€.


 

 

 

 

 

Με 275€ της Σχολικής Επιτροπής, τέσσερις ασύρματοι routers linksys wrt54gl της sisco (δύο στο ισόγειο και δύο στον πρώτο όροφο) συνδέθηκαν ενσύρματα μεταξύ τους και με το switch του Εργαστηρίου Φυσικής. Η ενσύρματη σύνδεση διατήρησε την ταχύτητα μεταφοράς δεδομένων στο μέγιστο δυνατό: 56Mbps.

Σε κάθε router ορίσθηκε διεύθυνση μονοσήμαντα ορισμένη σε όλο το δίκτυο του σχολείου και απενεργοποιήθηκε η δυνατότητα των routers να διευθυνσιοδοτούν (DHCP disabled). Και στους τέσσερις routers ορίσθηκαν τα ίδια ακριβώς στοιχεία ασύρματου δικτύου (ίδιο SSID, ίδια μέθοδος κωδικοποίησης σήματος και ίδιο κλειδί αποκωδικοποίησης).

Το όλο σύστημα διευθυνσιοδοτείται από την κεντρική πύλη του εργαστηρίου πληροφορικής, το οποίο επιβαρύνεται με καθυστερήσεις μικρότερες του 1%. Με τον τρόπο αυτό υπάρχει πλέον παροχή internet οπουδήποτε στο κεντρικό κτήριο.

Το σύστημα των τεσσάρων routers ηλεκτροδοτείται από το εργαστήριο φυσικής και έχει διακόπτες ηλεκτροδότησης για κάθε όροφο. Έτσι, παραμένει κλειστό όταν δεν χρησιμοποιείται. Όταν πρέπει να γίνει χρήση internet σε κάποια ώρα μαθήματος, ενεργοποιείται για την ώρα αυτή. Αν και το όλο σύστημα έχει μηδαμινές ηλεκτρομαγνητικές εκπομπές και σίγουρα συμβατές με τα όρια που θέτει η Ευρωπαϊκή Ένωση, το σύστημα θα παραμένει κλειστό και θα ενεργοποιείται μόνο κατά τις ώρες χρήσης του.

 

 

 

 

Οι νέες επαυξήσεις στην υποδομή του σχολείου κάνουν ευκολότερη τη μετάβαση από μια αφηγηματικού τύπου διδασκαλία σε μια πολυσύνθετη, με χρήση εικόνας και ήχου. Το μπαλάκι είναι πάλι στα χέρια του διδάσκοντα να σαγηνεύσει τους μαθητές του με νέους τρόπους προσέγγισης της διδασκαλίας της ύλης. Η επόμενη χρονιά αναμένεται ενδιαφέρουσα. Είδομεν!

Στέλιος Χατζηθεοδωρίδης, PhD

Φυσικός