![]() |
Η αίθουσα Πανίτσα έγινε Πολυμεσικό Εργαστήριο (αποψιλώθηκε το Σεπτέμβριο του 2014) |
Μάρτιος 2009
Ο Διευθυντής του Λυκείου, κος Κ. Δημογέροντας, τον Οκτώβριο του 2008, μετά από δικές του ενέργειες, τελικά αποδέχθηκε μια δωρεά 10 ηλεκτρονικών υπολογιστών παλαιάς τεχνολογίας από το υποκατάστημα Αμπελοκήπων της Αγροτικής Τράπεζας. 2 από τα μηχανήματα αυτά μπόρεσαν να λειτουργήσουν με Windows XP (ΗΥ-1) ενώ τα υπόλοιπα 8 (2 ΗΥ-2 και 6 ΗΥ-3) μπόρεσαν να λειτουργήσουν με Windows Millenium.
|
![]() |
![]() |
ΗΥ-1 |
ΗΥ-2 |
ΗΥ-3 |
Δεδομένου ότι οι ηλεκτρονικοί αυτοί υπολογιστές, λόγω της παλαιότητάς τους, δεν θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν στο Εργαστήριο Πληροφορικής του σχολείου, αποφασίστηκε να χρησιμοποιηθούν σε άλλες εργασίες. Έτσι, ο ένας από τους ΗΥ-1 χρησιμοποιήθηκε στο Αμφιθέατρο για να καλύψει πάγιες ανάγκες του Αμφιθεάτρου σε προβολές με χρήση Internet, ενώ οι υπόλοιποι 9 χρησιμοποιήθηκαν για τη δημιουργία ενός Πολυμεσικού Εργαστηρίου (Virtual Lab), στην αίθουσα Πανίτσα, που παρέμενε παροπλισμένη ως αίθουσα διδασκαλίας, λόγω της θέσης της εκτός του κυρίως κτηρίου του Λυκείου και της μη θέρμανσής της σε ικανοποιητικό βαθμό.
|
![]() |
![]() |
όψη της αίθουσας του Πολυμεσικού Εργαστηρίου |
όψη της αίθουσας του Πολυμεσικού Εργαστηρίου |
Πίνακας κιμωλίας |
Αν και αυτή τη στιγμή, το Πολυμεσικό Εργαστήριο δεν έχει τη δυνατότητα σύνδεσης με το Internet, αυτό δεν αποτελεί καθόλου πρώτη προτεραιότητα, γιατί για τα μαθήματα της Φυσικής, της Χημείας, της Βιολογίας, των Μαθηματικών, της Ιστορίας και άλλων μαθημάτων, υπάρχουν εξαιρετικά λογισμικά που πάντα θέλαμε να ενσωματώσουμε στη διδασκαλία μας και τώρα μας δίνεται η δυνατότητα να τα λειτουργήσουμε στο παρόν Πολυμεσικό Εργαστήριο.
Η χρήση ενός τέτοιου εργαστηρίου απαιτεί τη δημιουργία φύλλων εργασίας, όπως ακριβώς και ένα πραγματικό εργαστήριο απαιτεί οδηγίες προς το μαθητή. Ο καθηγητής δεν έχει στη διάθεσή του προβολικό σύστημα για διδασκαλίες, οπότε πρέπει να έχει σχεδιάσει εργαστηριακού τύπου ενασχολήσεις των μαθητών με σαφείς στόχους και αντίστοιχες οδηγίες. Το Virtual Lab διαθέτει ένα συνήθη μαυροπίνακα οπότε ο καθηγητής μπορεί να συνδυάζει τη συνήθη διδασκαλία με διαλείμματα άμεσης χρήσης λογισμικών.
Αυτή τη στιγμή στο Virtual Lab του Λυκείου μας, λειτουργούν ικανοποιητικά 14 Η/Υ που καλύπτουν τις ανάγκες 14 δυάδων μαθητών (σύνολο 28 μαθητές).
Νομίζω, ότι η ύπαρξη Virtual Lab στο Λύκειο Αναβρύτων είναι ένα σημαντικό επίτευγμα.
Είναι πρωτοπόρο γιατί χρησιμοποιεί ηλεκτρονικούς υπολογιστές παλαιάς τεχνολογίας που παροπλίζονται από μεγάλους οργανισμούς, όπως στη συγκεκριμένη περίπτωση της Αγροτικής Τράπεζας.
Αποσυμφορίζει το εργαστήριο πληροφορικής που πάντα θα παραμένει το κέντρο σύνδεσης με το Internet και σχετικές εφαρμογές.
Αλλάζει το χαρακτήρα μερικών μαθημάτων επιλογής (όπως πχ της Αστρονομίας)
Δίνει τη δυνατότητα της χρήσης νέων τεχνολογιών (έστω και με κάποιους περιορισμούς) σε όλα τα μαθήματα
Πολύ λίγα σχολεία έχουν την πολυτέλεια της ύπαρξης ενός Πολυμεσικού Εργαστηρίου, διαθέσιμου σε μόνιμη βάση, και πέραν του εργαστηρίου της πληροφορικής.
Το Virtual Lab υπάρχει στο Λύκειο Αναβρύτων, γιατί:
Ο Διευθυντής του Λυκείου, κ. K. Δημογέροντας, έδειξε έμπρακτα την εμπιστοσύνη του στην ιδέα αυτή και βοήθησε σε όλα τα επίπεδα.
Το υποκατάστημα Αμπελοκήπων της Αγροτικής Τράπεζας δώρισε 10 Η/Υ.
Ο Δήμος Αμαρουσίου, βοήθησε άμεσα με την ηλεκτροδότηση της αίθουσας Πανίτσα. Μάλιστα, προβλέποντας το μέλλον, έθεσε και θεμέλια δικτύωσης των Η/Υ έτσι ώστε σε τυχόν αναβάθμιση του Virtual Lab να υπάρξει και η δυνατότητα σύνδεσης με το Internet. Επιπλέον, έλυσε και το πρόβλημα της ελλιπούς θέρμανσης με την τοποθέτηση ενός κλιματιστικού και την αναβάθμιση του πίνακα ηλεκτρικής τροφοδοσίας του χώρου.
Ο Πρόεδρος της Σχολικής Επιτροπής, κ. Τ. Τσούτσος, συνηγόρησε στην κάλυψη μικρών βασικών εξόδων.
Η υπεύθυνη του Εργαστηρίου Πληροφορικής, κα Ειρήνη Δουτσίου, παραχώρησε 4 Η/Υ καθώς και άλλο περιφερειακό υλικό.
Από το Μάρτιο 2009 και εντεύθεν, το Virtual Lab χρησιμοποιήθηκε συστηματικά:
Έγινε δειγματική διδασκαλία, που οργάνωσε η εξαίρετη και φυσικά πολύ αγαπητή μας Σχολική Σύμβουλος, κα Αναστασία Γεωργιάδου, με την παρουσία έμπειρων και εξαίρετων καθηγητών Φυσικής σχολείων της περιοχής μας, με θέμα τη χρήση του λογισμικού Edison για το σχεδιασμό και την επίλυση απλών ηλεκτρικών κυκλωμάτων στα πλαίσια του μαθήματος Φυσικής Γενικής Παιδείας της Β΄ Λυκείου.
Το τμήμα Γ3 της Γ΄ Γυμνασίου, με καθηγητή τον κ. Ανέστη Πιλισσά, εισήγαγε το θέμα των κυμάτων σε μία διάσταση με χρήση του λογισμικού SH-Soft\Κύματα.
Στα πλαίσια του προγράμματος «Πρώτες Βοήθειες» ο καθηγητής κ. Γιώργος Κάτσικας χρησιμοποίησε το λογισμικό First Aid.
Ένα τμήμα επιλογής της Α Λυκείου και ένα τμήμα επιλογής της Γ Λυκείου των «Εφαρμογών Η/Υ» με καθηγητή τον κ. Στέλιο Χατζηθεοδωρίδη χρησιμοποίησαν συστηματικά το Virtual Lab για τις ανάγκες του μαθήματος.
Στο Virtual Lab έγιναν μαθήματα Φυσικής Κατεύθυνσης της Γ Λυκείου και Φυσικής Γενικής Παιδείας της Α, Β και Γ Λυκείου με τους καθηγητές κ.κ. Στέλιο Χατζηθεοδωρίδη και Αντώνη Κρητικό.
Μια ομάδα δύο μαθητών της Α Λυκείου προγραμματίζει σε Visual Basic 6 τον «κύβο των χρωμάτων RGB»
Το Πολυμεσικό Εργαστήριο στο Λύκειο Αναβρύτων δεν προβλέπεται να έχει κάποιον υπεύθυνο εργαστηρίου, με συγκεκριμένες υποχρεώσεις. Αυτό σημαίνει ότι, όλοι οι ενδιαφερόμενοι καθηγητές πρέπει να συνεργαστούμε υπεύθυνα, με ειλικρίνεια και με καλή πρόθεση για την απρόσκοπτη λειτουργία του. Κάθε καθηγητής που θέλει να χρησιμοποιήσει το εργαστήριο δεν μπορεί απλά να παραγγείλει τις απαιτούμενες προεργασίες, αλλά θα πρέπει να αφιερώσει χρόνο για την προσωπική του εκπαίδευση στη χρήση του εργαστηρίου με δύο στόχους:
Να το χρησιμοποιεί ο ίδιος επανειλημμένα χωρίς τη βοήθεια τρίτων
Να μπορεί να βοηθήσει και άλλους ενδιαφερόμενους συναδέλφους καθηγητές.
Είναι βέβαιο ότι τελικά θα συνεργαστούμε όλοι οι ενδιαφερόμενοι καθηγητές για την επιτυχία αυτής της νέας δυνατότητας στο σχολείο μας. Η ιδέα τελεσφόρησε και υπάρχει μια διαρκής κλήση προς όλους του καθηγητές: «Ανοίξαμε και σας περιμένουμε».
Στέλιος Χατζηθεοδωρίδης, PhD
Εργαστήριο Φυσικής Λυκείου Αναβρύτων