Η αίθουσα Πανίτσα έγινε Πολυμεσικό Εργαστήριο

(αποψιλώθηκε το Σεπτέμβριο του 2014)

 

Μάρτιος 2009

 

Ο Διευθυντής του Λυκείου, κος Κ. Δημογέροντας, τον Οκτώβριο του 2008, μετά από δικές του ενέργειες, τελικά αποδέχθηκε μια δωρεά 10 ηλεκτρονικών υπολογιστών παλαιάς τεχνολογίας από το υποκατάστημα Αμπελοκήπων της Αγροτικής Τράπεζας. 2 από τα μηχανήματα αυτά μπόρεσαν να λειτουργήσουν με Windows XP (ΗΥ-1) ενώ τα υπόλοιπα 8 (2 ΗΥ-2 και 6 ΗΥ-3) μπόρεσαν να λειτουργήσουν με Windows Millenium.

 

ΗΥ-1

ΗΥ-2

ΗΥ-3

 

Δεδομένου ότι οι ηλεκτρονικοί αυτοί υπολογιστές, λόγω της παλαιότητάς τους, δεν θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν στο Εργαστήριο Πληροφορικής του σχολείου, αποφασίστηκε να χρησιμοποιηθούν σε άλλες εργασίες. Έτσι, ο ένας από τους ΗΥ-1 χρησιμοποιήθηκε στο Αμφιθέατρο για να καλύψει πάγιες ανάγκες του Αμφιθεάτρου σε προβολές με χρήση Internet, ενώ οι υπόλοιποι 9 χρησιμοποιήθηκαν για τη δημιουργία ενός Πολυμεσικού Εργαστηρίου (Virtual Lab), στην αίθουσα Πανίτσα, που παρέμενε παροπλισμένη ως αίθουσα διδασκαλίας, λόγω της θέσης της εκτός του κυρίως κτηρίου του Λυκείου και της μη θέρμανσής της σε ικανοποιητικό βαθμό.

 

 

όψη της αίθουσας του Πολυμεσικού Εργαστηρίου

όψη της αίθουσας του Πολυμεσικού Εργαστηρίου

Πίνακας κιμωλίας

 

Αν και αυτή τη στιγμή, το Πολυμεσικό Εργαστήριο δεν έχει τη δυνατότητα σύνδεσης με το Internet, αυτό δεν αποτελεί καθόλου πρώτη προτεραιότητα, γιατί για τα μαθήματα της Φυσικής, της Χημείας, της Βιολογίας, των Μαθηματικών, της Ιστορίας και άλλων μαθημάτων, υπάρχουν εξαιρετικά λογισμικά που πάντα θέλαμε να ενσωματώσουμε στη διδασκαλία μας και τώρα μας δίνεται η δυνατότητα να τα λειτουργήσουμε στο παρόν Πολυμεσικό Εργαστήριο.

Η χρήση ενός τέτοιου εργαστηρίου απαιτεί τη δημιουργία φύλλων εργασίας, όπως ακριβώς και ένα πραγματικό εργαστήριο απαιτεί οδηγίες προς το μαθητή. Ο καθηγητής δεν έχει στη διάθεσή του προβολικό σύστημα για διδασκαλίες, οπότε πρέπει να έχει σχεδιάσει εργαστηριακού τύπου ενασχολήσεις των μαθητών με σαφείς στόχους και αντίστοιχες οδηγίες. Το Virtual Lab διαθέτει ένα συνήθη μαυροπίνακα οπότε ο καθηγητής μπορεί να συνδυάζει τη συνήθη διδασκαλία με διαλείμματα άμεσης χρήσης λογισμικών.

Αυτή τη στιγμή στο Virtual Lab του Λυκείου μας, λειτουργούν ικανοποιητικά 14 Η/Υ που καλύπτουν τις ανάγκες 14 δυάδων μαθητών (σύνολο 28 μαθητές).

 

Νομίζω, ότι η ύπαρξη Virtual Lab στο Λύκειο Αναβρύτων είναι ένα σημαντικό επίτευγμα.

 

Το Virtual Lab υπάρχει στο Λύκειο Αναβρύτων, γιατί:

 

Από το Μάρτιο 2009 και εντεύθεν, το Virtual Lab χρησιμοποιήθηκε συστηματικά:

 

Το Πολυμεσικό Εργαστήριο στο Λύκειο Αναβρύτων δεν προβλέπεται να έχει κάποιον υπεύθυνο εργαστηρίου, με συγκεκριμένες υποχρεώσεις. Αυτό σημαίνει ότι, όλοι οι ενδιαφερόμενοι καθηγητές πρέπει να συνεργαστούμε υπεύθυνα, με ειλικρίνεια και με καλή πρόθεση για την απρόσκοπτη λειτουργία του. Κάθε καθηγητής που θέλει να χρησιμοποιήσει το εργαστήριο δεν μπορεί απλά να παραγγείλει τις απαιτούμενες προεργασίες, αλλά θα πρέπει να αφιερώσει χρόνο για την προσωπική του εκπαίδευση στη χρήση του εργαστηρίου με δύο στόχους:

Είναι βέβαιο ότι τελικά θα συνεργαστούμε όλοι οι ενδιαφερόμενοι καθηγητές για την επιτυχία αυτής της νέας δυνατότητας στο σχολείο μας. Η ιδέα τελεσφόρησε και υπάρχει μια διαρκής κλήση προς όλους του καθηγητές: «Ανοίξαμε και σας περιμένουμε».

                                                                                         Στέλιος Χατζηθεοδωρίδης, PhD

                                                                                Εργαστήριο Φυσικής Λυκείου Αναβρύτων